ZRÓWNOWAŻONA DIETA
Zrównoważona dieta umożliwi Ci utrzymanie efektów uzyskanych podczas zastosowanej metody do leczenia otyłości. Dostrzeganie efektów samemu jest wspaniałym uczuciem, ale jeszcze lepszym jest, gdy wyniki dostrzegają inni.

PRAKTYCZNE ZASADY:
Stosuj zrównoważoną dietę obejmującą pięć grup składników
Nie eliminuj całkowicie żadnej grupy składników. Wypracuj równowagę jedząc pokarmy z tej grupy rzadziej, lub skonsultuj się z dietetykiem
Produkty o różnych barwach dostarczają różnych substancji odżywczych i zapewniają rozmaite smaki. Nie bój się eksperymentować. Jedz co najmniej jedno ciemnozielone i pomarańczowe warzywo dziennie
Jeśli nie czujesz się dobrze i uważasz, że nie spożywasz odpowiedniej ilości substancji odżywczych zapewniających Ci zdrowie i energię, jedz małe porcje żywności wzbogaconej o składniki odżywcze, aby „otrzymywać więcej jedząc mniej”

CZYTAJ ETYKIETY
Informacje żywieniowe są obowiązkowym elementem etykiet wszystkich pakowanych produktów spożywczych. Mają one za zadanie pomóc konsumentowi w podejmowaniu świadomych decyzji. Ważne jest, aby zwracać uwagę nie tylko na wartość kaloryczną, lecz także na wielkości porcji użyte na etykiecie. Dietetyk opracował dla Ciebie dzienne spożycie energii, a czytając etykiety możesz upewnić się, że przestrzegasz otrzymanych zaleceń.

LICZ KALORIE
Wybieraj alternatywy niskotłuszczowe i niskokaloryczne. Nawet będąc w restauracji, pytaj o zdrowsze zamienniki
Uważaj na wielkość porcji
Do przygotowywania potraw wybieraj zdrowe oleje, np. oliwę z oliwek
Regularnie stosuj suplementy (jeśli zostały Ci zapisane lub zalecone)
Upewnij się, że spożywasz wystarczającą ilość białka. Źródłem białka mogą być różnorodne potrawy, takie jak tofu, nabiał i ryby. Zawsze wybieraj chude mięso i odkrawaj tłuszcz z brzegów
Ogranicz spożycie tłuszczu, cukru, alkoholu i soli

ODPOWIEDNIE NAWODNIENIE
Potrzebujesz co najmniej 8 kubków płynów dziennie. Dokładna ilość zależy od wieku, płci i poziomu aktywności fizycznej.
Płynami mogą być: woda lub inne napoje, włącznie z mlekiem, sokiem, zupą, kawą i herbatą. Pamiętaj, że większość płynów poza wodą zawiera składniki energetyczne, których ilość należy ograniczać. Należy starać się, aby co najmniej połowę dziennego zapotrzebowania na płyny zaspakajać wodą.
Wskazówki:
Miej szklankę z wodą na biurku lub pod ręką
Noś przy sobie butelkę z wodą
Wypij szklankę wody przed zjedzeniem posiłku
Wypijaj szklankę wody po przebudzeniu i przed pójściem spać
Pij po każdym posiłku
Nie ignoruj pragnienia

PLIKI DO POBRANIA

zamknij